Lekciju cikla noslēguma lektorija mērķis ir aplūkot dažus tēlus, kas šausmu kino kļuvuši gandrīz par arhetipiem un kuru sākotne meklējama kino klasikas darbos. Tāpat tiks arī analizēta neatkarīgā kino loma šausmu kino žanra attīstībā un raksturots dažādu kino žanru hibridizācijas process pēdējo gadu filmās. Uzmanība tiks veltīta arī trim šausmu kino kulta režisoriem: Džordžam Romero, Džonam Kārpenteram un Vesam Kreivenam, īpašu vērību veltot režisoru agrīnākajiem darbiem. Cikla ietvaros tiks sniegts ieskats Āzijas kinorežisoru darbos, kuru filmu rimeiki ir plašāk pazīstami nekā oriģināli, noslēgumā tiks aplūkota sirreālisma tradīciju un šausmu kino mijiedarbība.
PIECI ŠAUSMĪGI VAKARI
10. februāris plkst. 19:00
Nams, kurā spokojas. Noslēgta telpa, kurā jaušama kaut kāda svešas eksistences klātbūtne ir kļuvusi par šausmu kino klišeju vai stereotipu, nezināmā klātbūtne var kļūt arī par metaforu, kas izsaka dzīves iracionalitāti. Lekcijā tiks izmantoti fragmenti no tādām filmām kā Luisa Alena Nelūgtie (The Uninvited, 1944), Pītera Medaka filmas Samainītais (The Changeling, 1980), kā arī no citām.
Ieskats Roberta Vaiza filmā Spokošanās /The Haunting 1963.
Režisors: Roberts Wise
Lomās: Julie Harris, Claire Bloom, Richard Johnson
17. februāris plkst. 19:00
Neatkarīgais šausmu kino. Vai mūsdienās vispār iespējams runāt par neatkarīgo kino un vēl jo vairāk par šausmu jeb gotiskā kino elementiem tajā, ir problemātisks jautājums, uz ko palīdzēs atbildēt tādu autoru darbi kā Maikla Almareidas filma Nadja (Nadja, 1991), kurš īpaši plaši pazīstams ar oriģinālo Hamleta kino versiju, Džeimsa Vena Uzburšana (The Conjuring, 2013, Dženiferas Kentas filma Barbaduks (The Barbadook, 2014) un citas.
24. februāris plkst. 19:00
Gulēt nav atļauts. Dzīvie miroņi vai zombiji, vampīri, kas saules gaismā sadeg spožās liesmās un Fredijs Krūgers, kas ierodas mūsu sapņos, rada tūlītējas asociācijas ar trim šausmu kino kulta režisoriem – Džordžu Romero, Džonu Kārpenteru un Vesu Kreivenu. Viņi kino valodas elementiem un stilistikai veltīta šī lekcija, kā arī jautājumam par baiļu fizioloģiju.
3. martā plkst. 19:00
Āzija arī baidās. Lekcijas temats ir Āzijas režisoru skarbās šausmu filmas, kuru maigākās versijas pie mums visai plaši pazīstamas.Vairāk zināmie piemēri ir Voltera Sallesa filma Tumšie ūdeņi (Dark Water, 2005), kā arī Gora Verbinska filma Aplis (The Ring, 2002), lekcijā runāsim par šo filmu oriģinālversijām. Tāpat tiks demonstrēti fragmenti no citām Āzijas kontinenta režisoru filmām: Kelvina Tonga Istabene (The Maid, 2005), Acs (The Eye, 2005), Spogulī (In to The Mirror, 2003) un citām.
10. martā plkst. 19:00
Sirreālisms un šausmu kino. Kādā avīzes The Guardian rakstā reiz tika izteikts apgalvojums par Bunjuela un Dalī filmas Andalūzijas suns ietekmi uz šausmu kino estētiku, šajā lekcijā aplūkosim šīs ietekmes iezīmes plašākā kontekstā. Tiks izmantotas tādu filmu fragmenti kā Alehandro Hodorovska (ElTopo 1970), Vernera Hercoga Pat punduri sākumā bija mazi (1970), Žaka Riveta Selīna un Džulija dodas braucienā ar laivu (Celine and Julie go Boating, 1974) un citu filmu piemēri.