Belēna strādā ekskluzīvā un noslēgtā dzīvojamo māju rajonā Buenosairesas apkaimē par mājkalpotāju. Otrpus šai buržuāziskajai sabiedrībai atrodas nūdistu-svingeru komūna, kurai sieviete drīz vien pievienojas. Belēna uzsāk dubultdzīvi – pusi dienas viņa uzkopj tenisa kortus un cep mafinus, bet otru – apmeklē tantras nodarbības un iepazīst savu ķermeni. Ja tu vēlies mieru, gatavojies karam – atļaušanās būt kailai kļūst par Belēnas un līdzbiedru lielāko cīņu.
Rinnera rokraksts vienojas ar Ulriha Zeidla un Jorga Lantimosa interesi par sabiedrības un cilvēka kā sabiedriskas būtnes pētījumiem kino. Satīrā Tikumīga sieviete režisors nepiedāvā plakātisku normalitātes un alternatīvā dzīvesveida pretstatījumu, bet gan raugās uz ķermeņa nozīmi sabiedrībā no antropoloģiskā un vietumis arī no anarhistiskā skatupunkta, vaicājot, ko mūsdienu cilvēkam nozīmē kailums? Filmas scenāriju iedvesmojis patiess notikums – Buenosairesā nūdistu grupa izgājusi pilsētas ielās, provocējot un kairinot sabiedrību ar kailo miesu. Pats režisors atzinis, ka Argentīnā, tāpat kā daudzās citās valstīs kailums vēl joprojām ir tabu.
TIKUMĪGA SIEVIETE
(A Decent Woman / Los Decentes)
Režisore: Lukass Valenta Riners (Lukas Valenta Rinner)
Argentīna, Austrija, Dienvidkoreja
2016 I 100 min
Sociālā satīra
Filma tiek demonstrēta spāņu valodā ar subtitriem latviešu un angļu valodā.
A DECENT WOMAN
A housemaid, working in an exclusive gated community in the outskirts of Buenos Aires, embarks on a journey of sexual and mental liberation in a nudist swinger-club boarding the high security walls.
Belén gets a job as a servant for a rich family in a gated community on the outskirts of Buenos Aires. It’s an eye-opening experience, particularly when she peeks through the branches while pruning the hedge and discovers something unheard-of: people with no clothes on! The walled enclave borders a nudist resort. Once she has overcome her shyness, Belén quickly falls into a double life in which cupcake workshops are followed by a journey of sexual and mental liberation.
The sober persistence with which Belén carries on her investigation is reflected by the dry tone in which Valenta Rinner juxtaposes two contradictory worlds in this social satire. On the surface, in both of these worlds everything is spotless and perfect in its own way. But frustration cracks in the façade soon. A dead bird in the swimming pool of the house where Belén works should have been taken as a warning.
In Spanish with Latvian and English subtitles.