Filmu skate; lekcija par avangarda kino pirmsākumiem
Lektors: Dāvis Sīmanis
Pēckara situācija 1920. gados ļāva izvirzīties vairākām kino veidotāju grupām, kas iebilda pret iepriekšējo kino stāstīšanas veidu un vienlaikus piedāvāja radīt filmas, kurām nebūtu nekādu reprezentācijas vai rekonstrukcijas funkciju. To autori bija apņēmušies veidot filmas kā rezultātu, nevis līdzekli. Viņu sapnis bija radīt universālu valodu, kas pārvarētu nacionālo valodu robežas un padarītu kino par patstāvīgu mākslas formu. Atskatoties vēsturē, var konstatēt, ka 1920. – 1930. gados tapušās eksperimentālās filmas bija pirmās, kas izvirzīja “kino domāšanu par kino” kā savu galveno uzdevumu, tā ietekmējot visu turpmāko kino vēstures gaitu.
Ritms 21 / Rhythmus 21. Hans Richter. 1921- 1923, GER, 3:19, 16mm
Priekšpusdienas spoki / Vormittagspukk. Hans Richter. 1928, GER, 7:00, 16mm
Gājiens no Minhenes uz Berlīni / München-Berlin Wanderung. Oskar Fischinger. 1927, GER, 5:00, 16mm
Diagonālā simfonija / Symphonie Diagonale. Viking Eggeling. 1923-1924, GER, 6:40, 16mm
Arabeska / Étude cinégraphique sur une arabesque. Germaine Dulac. 1929, FR, 7:00, 16mm
Otrais eksperimentālā kino festivāls „Process” notiek Rīgā no 2018. gada 22. līdz 25. martam, piedāvājot filmu skates, kino performances, lekcijas, diskusijas, foto izstādi un citus notikumus. Festivāls ir veltīts analogajam eksperimentālajam kino, dodot vietu fiziskajam filmas medijam tā personiskajās, neparedzamajās, bez kompromisiem īstenotajās formās.
Festivālu rīko "Baltic Analog Lab". Atbalsta Valsts Kultūrkapitāla fonds, Rīgas dome, Culture Ireland un citi.